13 stycznia 2012

ABBEY ROAD

To chyba najsłynniejsze przejście w całym Londynie. Jeśli nie w całym Królestwie. Znajduje się na Abbey Road. Do historii przeszło za sprawą jednego zdjęcia. Wykonał je Geoff Emerick na potrzeby okładki albumu "Abbey Road", będącego ostatnim wspólnym dziełem The Beatles. Fotografię wykonano w 1969 roku, w przerwie w nagraniu. Chłopaki wyszli ze studia nagrań (Abbey Road Studios) wprost na ulicę. Aparat uwiecznił tę właśnie chwilę.
Chyba nikt, łącznie z autorem, nie spodziewał się, że zdjęcie stanie się jednym z najsłynniejszych i najchętniej imitowanych, naśladowanych ujęć. Nic więc dziwnego, że dzisiaj ulica ta jest nieustannie blokowana przez turystów żądnych zdjęcia na miarę Beatlesów. I ja uległam sławie tej, wydawałoby się, zwyczajnej ulicy. Przechadzałam się tam i z powrotem pozując nieśmiało do Zająca Dużego, narażając się przy tym wyspiarzom siedzącym za kółkiem.  Jednak Ci wydają się być przyzwyczajeni do całego zgiełku. I dobrze, bo fanów tego zakątka nie brakuje. 
Historia zdjęcia i samej płyty jest naprawdę ciekawa, więc jeśli temat Was interesuje zajrzyjcie TUTAJ. Miłej lektury!



1 komentarz:

  1. No, no - tez bym tam chciala sobie przemaszerowac! Tym bardziej, ze moja milosc do Beatlesow i szczegolnie Lennona nigdy nie wygasla.
    Pozdrawiam cieplo, chcialabym sie tutaj wpisac jako obserwator - ale jak?

    OdpowiedzUsuń